29 March 2010

Kembali semula....

salam sume.....
wah...lama betul cinta xjengok blog cinta nie...dh berhabuk...uhuk..uhuk....
bkn pe, mls nk berblog 3 4 hari nie...
xder mood..asyik duk fikir mslh jer....
tp cinta xsemestinya xsinggah kt blog korng...cinta slalu singgah tau...
ada yg bg award kt cinta, tp cinta blum tampal kt sini lagi..
tggu mood dtg erk...mekasih la kpd yg bg award 2...cinta hargai sgt2...
korg teruskan berblog erk..update cite2 yg menarik...6t cinta singgah n komen ur blog...

22 March 2010

Yong Tau Foo Kepala 'Kucing'

wahhh...!!!! bahaya tajuk nmpk...saje nk tarik perhatian blogger nk baca erk...
mybe la kot...meh nk cite skit....
Hari nie pasar mlm kt rmh sewa cinta nie, so, dgn kemalasan yg sedang membara dlm diri cinta nie, cinta ajak mmbr cinta cari mknan kt pasar mlm. jalan punya jalan...kami tertgk Yong Tau Foo.. knp kami tertarik? korg tgk la sendiri gmbr kt bwh nie, menarik kn...patut la rmai bdk2 kt situ, rupenya ada yong tau foo yg menarik, ada byk lg yg menarik, ada bentuk bintang, bujur..mcm2 la... cinta ambik kepala kucing nie coz die warna pink...kihkihkih.

*klik pic ntok tumbesaran

1st time nk mkn mmg xleh, terbayang muka kucing, n sayang pn ada...coz cumel sgt...
cute miut jer kn.... klu la bnde nie leh wat perhiasan dh lama cinta gntung kt henset cinta nie...hehehe
mmbr cinta pn ambik gak...die yg xsuka mkn yong tau foo pn leh beli sbb bnde 2 cumel sgt..

kepada para peniaga...tarik lah pelanggan anda dgn hidangan yg brekualiti n dijamin bersih...hehehe
siap ada pesanan gitu...

19 March 2010

Shawl murah...cepat2

 Sticky Mode n3...
Sila scroll ke bwh ntok n3 yang terbaru

UPDATE....
free delivery
Cepat..Tggl 3helai jer lg...

Shawl Murah...
RM 10 each

FT - 01 (Bubble Green)
Sold Out


FT - 02 (purple grass)
Sold Out


FT - 03 (blue resonance)
Sold Out


FT - 04 (Hitam + Petak Merah)
Sold Out

HOW TO ORDER:
1. email : umiey_slamber87@yahoo.com
    skype: princess23207
    sms : 017-3946498 / 0193991398

2: Please include these information:
   * Full name:
   * Alamat:
   * No Tel:
   * Item(s) kod & quantity:

3. Once confirmed, please bank-in your payment into my CIMB Bank account (14410077833529 - Nur Umira Binti Mat Hanapi) and email your payment refernce number to me.

4. I will be sent to you via:
   * Pos ekspress : RM 3.50 / RM 7

5. Maximum allowance for reservation is 2 days. All payment to be made within 48 hours.

6. Strictly for SERIOUS BUYERS. No refund will be made if the order to be cancelled.

7. We will not be held responsible for any damages or
lost packages incurred during postage.

17 March 2010

Jejak Kasih....

Selain pesbuk, blog juga menghubungkan kite dgn seseorg...
tadi masa cinta jenjalan kt pelusuk blogger...
cinta ter klik 1 link ni...tp xsangka, link blog tu kepunyaan cikgu kaunseling cinta masa stdy kt sek.men.teknik wakaf tembusu, kuala terengganu dulu... suka sgt2 dpt jumpe blog die, xsangka cikgu cinta nie aktif berblog juga yer...hehhe....byk tips2 yang berguna dlm blog die....
klu korang nk tgk blog die...



Cikgu Ariffin salah seorg cikgu kaunseling kt sek cinta dulu, cikgu yg sporting, memahami perangai bdk2 cm cinta dulu, cikgu ariffin byk memberi kata2 pendorong dan nasihat...cinta selalu lepak dlm bilik kaunseling n mnta pendapat die jika cinta ada masalah lebih2 lagi dlm pelajaran...

cinta dpt tahu die masih lg kt SMTWT...cinta doakan semoga cikgu sehat selalu yer...

16 March 2010

masuk lif xpakai selipar....

Selamat Pengantin Baru
Syarifah Rokiah Samani 
&
Mohd Razali

Sya adalah ustazah kt skolah cinta...Razali lak Ustaz kt Sekolah sebelah sekolah Cinta...
alhamdulillah..mereka dijodohkan..
Cinta xsempat nk snap pic die berbaju pengantin coz, cinta pegi rmh die awl sgt...
tapi xper...dpt snal apa yg patut jer..



Lepas g rmh sya kt tembila besut, cinta, kak faezah n Na pegi ngulor jap kt bandar jertih..
sebelum ngulor smyg zohor kt Masjid Hadhari...
1st time dtg msjd nie, teruja sgt...lawa n besar msjd...yg nk dijadikan cite,
biasa la 1st time pegi msjd besar2 nie...mula2 cari tndas... pastu cari tmpat wuduk, xjumpe.. puas mencari, last2 jumpe lif, rupenya kene naik atas, dan nie la kali pertama cinta naik lif xpakai slipar..kelakar lak...hehehe
smpai jer tngkat atas, slah tempat lak, termasuk ruang solat lelaki...mujur xder org, redah jer lalu kt situ..cari punya cari tmpat wuduk xjumpa gak.. rupanya kene turun balik sebelah belakang...kihkihkih...kami pusing 1 masjid hari 2... dalam tempat wuduk ada lif nak naik atas balik...amat canggih la...
after this bru la kami leh tunaikan solat ngn tenang....

ni ruang depan tmpat solat lelaki....


xcaye ke kami berkaki ayam masuk lif...ni hah...kelakar lak....

dpt snap nie jer, coz cuaca panas, 
teruja yg amat sgt....

balik rmh, cinta perasan subang cinta hilang sebelah..
mesti jatuh dlm msjd...sob..sob..sob....
cedey sgt2....
xder rezeki la 2...skrg nie pakai sebelah jer la...

15 March 2010

Orang cakap xnak....xnak la....

"Orang dh ckp, jgn ggu org...org bkn xnk kwn, 
tp org rimas la...tlg la...org dh ada pkwe la...sori sgt2.."

amboi..emo je ayt... mn xemonya, ada sorg hamba allah nie, die slalu ggu cinta,
asyik2 col...pastu sms... dulu ok jer, skg nie lebih2 plk...
6t klu mr.couple tau xpsl2 gaduh...
kepada sipolan tu, klu baca blog cinta nie, cukup la 2 ggu cinta, cinta bkn xnk kawan, kite still kawan,
tp biar la berkawan cara kawan, nie x, siap ajak jumpe mlm2...
xkuasa cinta nk kua mlm2...mau kene tetak ngn ayh cinta, nak2 kua ngn kawan laki selain mr.couple.
cinta bkn sombong, tp kene la fhm kn...

duk asyik desak cinta jer....
rimas tau....
nak kawan buat cara nak kawan....

14 March 2010

Weeding Kak Nita n Pesal

SELAMAT PENGANTIN BARU....!!!!
semoga kak nita ngn pesal berbahagia hingga ke akhirnya..

12.3.2010
Kak nita ngn pesal sah bergelar somi istri. strt couple dari kolej, alhamdulillah, kekal hingga ke jinjang pelamin.. cinta n mmbr pegi rmh kak nita kt Felda Jerangau Barat. lawa sgt kak nita time 2, berseri2...dh lama xjumpe, kak nita nmpk slim sgt... pesal pn pe kurangnya, ensem... hrp2 korg cpt2 dpt baby yerk....





sume make up dh cair, mklum la, panas...
kak nita jer lawa, coz ada mak andam...
lps solat jumaat kitrng balik..kak nita n pesal pn nk outdoor.
xsabar nk tgk gmbr diorg outdoor 6t..mesti lawa...

12 March 2010

Kawen lagi....aduhhhh....

♫ Oh Mama...saya mahu kawin...♫
♪ kawin dengan siapa, dgn siapa saja....♪ 
 
mak ai...cm terdesak jer nk kawin klu dgr lagu 2..kihkihkih
bkn pe...biasa la...musim2 cuti sekolah nie, strt la org nk berkenduri
percaya la...klu korg lalu tepi2 jalan, mesti ada nmpk kanopi yg berwarna-warni...
sah2 la ada org wat kenduri....

xkurang hebatnya ngn kad undangan rmh cinta ni..beratur tggu giliran...
kawan2 cinta pn dh ramai nk kawen...
haa....korang jgn nk tnya lak, cinta bila nk kawen..hehehe
 
ni la antara kad jmputan dari kawan2 cinta...kepada yg xsempat pegi,
cinta nk mintak maaf sesangat...
n kepada bakal2 pengantin...
SELAMAT PENGANTIN BARU
dari CINTA

09 March 2010

Stailkan Skin Facebook

Td Cinta jalan2 n terjumpa 1 blog yg best..nk tau blog sape? KLIK SINI..
byk tutorial yg berguna ntok kita sume..
cinta tertarik dgn 1 n3 die..
Stailkan Skin Facebook
Cinta dh try...so sweet kn...
memandangkan skrg, semua org dh berfacebook, cuba korg guna n cuba tutorial nie...best sgt....
jum ikut step2 die.

Aplikasi nie hanya support Internet Explorer 6.0, 7.0, 8.0 dan Mozilla Firefox 1.6-3.xx (Windows, Mac), Google Chrome(4) dan Opera.

1. Masuk ke website nie -- > Get-Style

2. Klik Download

3. Klik Allow

4. Apabila sume dh setle..korg masuk website tadi balik --> Get-Style

5. Pilih Layout yang korang berkenan

6. DONE

    
    p/s : if ur frends install Get-Styles they will be able to see ur style!
    so, ajak la mmbr2 korg install bende alah nie, bru syok nk berfacebook,..hehehe

Selamat Mencuba...!!!!!

08 March 2010

Masuk Ahli...dpt card....dpt discount


Hari nie Cinta n kerani kt sekolah(kak faezah) xder kt pejabat coz kitrng kene pegi wisma persekutuan kt bndar KT, so kak faezah ajak cinta teman die, apa lg, pucuk di cita ulam mendatang...dh la GB bg kua, dlm kul 10.30pg kitrg pegi la...siap sume psl keje, pegi shopping kt mydin mall... pantang terlepas, mesti nk kemana2... singgah ambik fon somi kak faezah kt kedai tepon The One, n then tertarik ngn tawaran die, sapa2 yg jd ahli The One Mobile, akan dpt diskuan, so, pe lg...just byr rm6 dpt jd membership. klu nk beli fon tunjuk card nie, dpt la diskuan.. bertambah la card dlm purse cinta nie...aduh2....
 









so, korang...klu nk jd member The One, pegi la kt kedai atau kiosk2 The One Mobile...
xrugi...just rm6 utk seumur hidup..
siap dpt diskaun lg...best per....

07 March 2010

Derma Darah lagi

Baru-baru nie, kmpung cinta ada Karnival MPWK, Datuk Sri Shahrizat datang trun padang untuk merasmikan Majlis Jalinan Rakyat. Best la, menteri dtg kmpg...huhu, mcm2 ada kt karnival yg berlangsung 1hari jer. Bonda cinta pn terlibat dalam mjlis nie, die AJK bahagian Marang, n jaga makanan... ssh tul nk cari bonda hari tu, bz jer memanjang. yg bestnya, hari 2 ada kempen derma darah, apa lg, cinta mmg suka derma darah. cinta xlepaskan peluang nie...kali nie kali ke dua cinta derma darah, cinta ada gak ajak mmbr cinta, tp die dh xnk, tkt la tuh...huhuhu... (klik sini ntok n3 yg lepas)

xsakit pn, doc pn ok jer...cinta siap tgk lg jarum masuk dlm tgn cinta nie

xsampai 10min, darah penuh..darah O tau..hihihi

Datuk sri merasmikan Jalinan rakyat
sekrg, Skuad Sayang telah ditubuhkan di terengganu.

06 March 2010

Chic in Checkers Contest

Lama xjoin contest...so tonite, cinta jenjalan n klik blog Munchy-dunkin, die ada wat contest la...
cinta nk cuba nasib kt sini,, jum kite close up contest nie:

sah2 kene ada term n conditions:
 
 
1. Be Munchy-dunkin's follower.
 
2. Add Munchy-dunkin in your blog list.

3. Publish an entry about this contest on your blog.
DONE

4. Add the contest banner (above) in your entry and back link to this blog.
DONE

5. Tag your friends.

6. Upload a photo of you wearing checkers.

7. Place your entry URL in my comment box.
DONE

Hrp2 terpilih n menang la yer....

yeyeyeye...akhirnya cinta dapat jumpe dia

khamis bru nie cinta ada plan nk jumpe ngn lionteen, die ajak teman g shopping coz die ada annual dinner mlm 2, nie la peluang nk jumpe rakan blogger, dh lama cinta follow blog die...blh dikatakan 1st time cinta strt ngn blog, cinta slalu singgah blog die, n then skrg leh jumpe die. suke sgt...
leh jumpe rakan blogger...

lps shopping, lapar, singgah Chicken Rice Shop, lionteen blanjer...
sape xsuka klu org blnjer kn..hhehe. mekasih lionteen

kami keluar bertiga.
yg sorg lg, kawan lionteen, si wani.
korang jgn heran cm ner kitrng leh bergmbr tiga org erk..
p tnya pekerja CRS...kesian die..

ini la orgnya...lionteen. cumel kn..kihkihih



korg tgk la,betapa laparnya kitrg, hbs sume di bedalnya...
mekasih la lionteen n wani...sudi blnjer akak yer...

pas mkn ktrg trus balik. korg nk tau, si wani 2 terambik selendang cinta beli, mklum la, plastik byk sgt, smpai xknl dh yg mn, so terpaksa la patah balik ke UMT, p ambik..haikkkk..!!!! wani nie, ambik selendang akak erk...mujur akak xsruh hntr kt umah..:) lionteen ckp, die berdebar nk jumpe cinta, amboi...smpai cm 2 skali yerk?..mcm la akak nie artis..kehkehekeh

05 March 2010

Majlis yg cukup serdahana

Memampat Ukhuwah Memperkasa Ummah

3 Mac 2010, sekolah cinta ada meraikan hari Maulidur rasul peringkat sekolah, kitorng buat ala kadar dan ckup serdahana...yg penting niat masing2...hehehe... cm biasa la cinta mmg terlibat secara langsung dlm majlis nie, tugas pertama kene wat banner.. di sebab murid sekolah cinta xbape rmai, so, pihak pengurusan bncg supaya berarak mengikut rumah sukan, cinta bertungkus lumus menyiapkan banner ntok rmh kuning.
ni hasilnya:

alamak...ada model lak
pertandingan banner dimnangi oleh rmh KUNING. tgk la sape yg design..hehehe.
mn xmenang, bahasa melayu ada, arab ada.... cina pn ada... 1 Malaysia la kononnya...hehehe

xleh nk upload pic la...6t korg tgk kt facebok cinta k...
malas lak nk tggu die upload..hehehe
byk gmbr2 yg menarik...
aktiviti lepas perarakan pn byk, antaranya pertandingan mewarna, pertandingan melukis poster, pertandingan menulis jawi dan ada juga persembahan yg cukup ringkas dari murid2 sekolah.

02 March 2010

Ambil sedikit masa ntok menghayati kehebatan BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

 *ehsan Pac cik google

Anda selalu menghabiskan masa membaca cerpen yang panjang2... novel yg tebal2... apa kata kawan2 mengambil sedikit masa ntok mengetahui kehebatan Bisamillahirrahmanirrahim..
semoga ia memberi lebih pengetahuan kpd kawan2...insyaallah...

1. datang kepadaku, yang pertama diberikannya kepadaku ialah Bismillaahir rahmaanir rahiimi." ( Darulquthni dan Ibnu Umar r.a. ) Sabda Rasulullah s.a.w.: "Itulah isim dari asma Allah. Tidak lain antara ia dengan nama Allah, 'Akbar' seperti putih mata dengan hitamnya.Begitulah dekatnya." Demikianlah jawapan Rasulullah s.a.w ketika ditanya oleh Utsman Ibnu Affan berkenaan Bismillah. Sabda Baginda s.a.w. lagi: "Ismullahil-A'zham ialah Allah. Apakah engkau tidak lihat bahawasanya pada semua pembacaan al-Qur'an dimulai dengan Bismillaahir rahmaanir rahiimi sebelum menyebut nama-nama Allah yang lain." ( Riwayat Imam Bukhari dari Jabir )




2. Bersabda Nabi s.a.w.: "Ketika turunnya Bismillaahir rahmaanir rahiimi, bergembiralah ahli langit dari bangsa Malaikat, bergoncanglah 'Arasy kerana turunnya. Turut serta bersamanya 1000 Malaikat. Dan, bertambahlah iman para Malaikat. Dan, tunduklah segala jin dan bergetar segala planet. Gementar segala sendi-sendi kerana turunnya." Dari Abu Na'im dan Ibn Sunni dari Siti Aisyah r.anhuma: "Ketika turun Bismillaahir rahmaanir rahiimi, mengucap tasbihlah gunung-ganang hingga dapat mendengar para penduduk Mekah dan sekitarnya. Lalu mereka berkata:"Rupanya Muhammad yang menyihir gunung-gunung itu." Kemudian Allah bangkitkan awan hingga meneduhkan penduduk Mekah."


3. Sabda Rasulullah s.a.w.: "Barangsiapa membaca Bismillaahir rahmaanir rahiimi dengan penuh yakin, akan bertasbihlah gunung-ganang. Cuma sahaja ia tidak dapat mendengarnya."

4. Rasulullah s.a.w. bersabda: " Barangsiapa mengucapkan Bismillaahir rahmaanir rahiimi dan Laa haula walaquwwata illaa billaahil aliyyil adzhiim, Allah lepaskan dia dari 70 pintu bala dan kesukaran, dukacita dan kesakitan." Dari al-Waqii dan Ats-Tsa'labi dari Ibnu Mas'ud r.a.: "Barangsiapa ingin dipelihara oleh Allah dari seksaan Neraka Zabbaniah yang sembilanbelas, maka hendaklah dia mengucapkan Bismillaahir rahmaanir rahiimi. Kerana Allah menjadikan tiap-tiap huruf Bismillah itu sebagai perisai." Dari ad-Dailami dari Ibnu Mas'ud r.a., bersabda Rasulullah s.a.w.: "Barangsiapa membaca Bismillaahir rahmaanir rahiimi, dituliskan baginya tiap-tiap huruf 4000 kebajikan, dihapuskan darinya 4000 keburukan dan diangkat dia 4000 darjat."

5. Bersabda Nabi s.a.w.: "Jin itu suka memakai barang-barang kepunyaan manusia dan pakaian mereka. Oleh itu,barangsiapa mengambil atau menaruh pakaian, ucapkanlah Bismillaahir rahmaanirrahiimi. Kerana sesungguhnya nama Allah yang dibacakan di situ merupakan cop mohor Allah." Pengertian dari hadith di atas ialah hendaklah kita mengucapkan Bismillaahir rahmaanirrahiimi setiap kali kita menyimpan atau mengambil barang-barang kepunyaan kita agar terjaga daripada jin dan Syaitan. Bukan sahaja kita mendapat pahala dari mengucapkannya tetapi juga mendapat keberkatan dan keselamatan samada atas harta-benda mahupun diri dan segala usaha kita. Dari Anas bin Malik bersabda Nabi s.a.w.: "Andaikata pepohon dijadikan pena dan lautan dijadikan tinta, lalu dikumpulkan semua jin, manusia dan Malaikat untuk membuat buku dan menulis erti Bismillaahir rahmaanirrahiimi selama sejuta tahun, mereka tidak akan sanggup mengertikannya walau hanya satu persepuluh darinya." 
 
6. Bersabda Rasulullah s.a.w.: "Ada suatu kaum yang datang pada Hari Qiamat nanti dengan mengucapkan Bismillaahir rahmaanir rahiimi. Lebih berat kebajikan mereka dari keburukan mereka. Lalu berkata umat-umat yang lain: "Alangkah beratnya timbangan amal kebajikan mereka." Sesungguhnya, adapun yang menjadi sedemikian kerana mereka sentiasa memulai segakla perbicaraan mereka dengan Bismillahir rahmaanir rahiim. Kerana ia adalah Isim Allah Yang Maha Agung. Jika sekiranya diletakkan langit dan bumi serta segala isinya ke atas neraca timbangan,nescaya beratlah lagi kalimah Bismillaahir rahmaanir rahiimi."

7. Dari Abu Hurairah r.a., Nabi s.a.w. bersabda: "Apabila engkau berwuduk, ucapkanlah Bismillaahir rahmaanir rahiimi kerana Malaikat penjagamu tidak kan berhenti menuliskan kebajikan bagimu sehingga engkau selesai. Dan, apabila engkau ingin bersatu dengan isterimu, ucapkanlah Bismillaahir rahmaanirrahiimi kerana sesungguhnya Malaikat penjagamu akan menuliskan kebajikan bagimu hingga selesai engkau mandi janabah. Jika dari persetubuhan itu lahir seorang anak, akan dituliskan bagimu kebajikan menurut bilangan nafasnya dan bilangan anak-cucunya hingga tidak dikecualikan walau seorang."

8. Diriwayatkan oleh Ibnu Abbas r.a. telah bersabda Rasulullah s.a.w.: "Barangsiapa di antara kamu apabila ia akan bersetubuh dengan isterinya, lalu dia mengucapkan Bismillaahir rahmaanir rahiimi dan "Ya Allah, jauhkanlah Syaitan daripada kami dan jauhkanlah Syaitan itu daripada apa yang Engkau kurniakan untuk kami", maka jika sesungguhnya Allah takdirkan dari persetubuhan itu lahir seorang anak, tidak akan dapat Syaitan memudaratkannya untuk selama-lamanya."

9. Dikisahkan di dalam Kitab Khozinatul-Asror bahawasanya Allah Ta'ala itu mempunyai 3000 nama yang mana 1000 nama hanya diketahui oleh para Nabi-Nabi Allah, 300 nama disebutkan di dalam Kitab Taurat, 300 nama disebutkan di dalam kitab Injil, 300 nama disebutkan di dalam Kitab Zabur, 99 nama disebutkan di dalam al-Qur'anulkariim manakala 1 berada di sisi Allah. Dan, adapun makna daripada keseluruhan 3000 nama ini terhimpun di dalam 3 nama-nama Allah iaitu Allah, Arrahmaan dan Arrahiim yang termaktub pula di dalam kalimah Bismillaahir rahmaanir rahiimi. Maka, barangsiapa mengajarkan dan mengucapkan Bismillaahir rahmaanir rahiimi umpama ia menyebutkan keseluruhan 3000 nama-nama Allah. Adapun sesungguhnya kalimah Bismillaahir rahmaanir rahiimi itu ada sembilanbelas huruf dan Malaikat-Malaikat penjaga Neraka itu juga ada sembilanbelas. Maka, barangsiapa membaca Bismillaahir rahmaanir rahiimi dengan penuh ikhlas dan yakin kepada Allah, nescaya terhindarlaj dia daripada siksaan Malaikat Zabbaniah.

10.Dan, barangsiapa mengucapkan Bismillaahir rahmaanir rahiimi banyak-banyak dengan harapan mendapat rezeki, nescaya akan diberikan Allah rezeki dengan mudah dan tidak terduga olehnya. Serta, diberi kurnia kehebatan di hati manusia dan di sisi alam yang tinggi ( yakni Malaikat ) dan alam yang rendah ( yakni manusia dan lain-lain makhluk Allah di mukabumi ).

::U Follow Me, I Follow u Back::

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails